administrerende direktør Gunnar Glavin Nybø

Jeg tenker opp når jeg er nede

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Vi husker vel alle Jahn Teigens låt, Optimist. Den er brukt av statsminister, Erna Solberg tidligere i år under Høyres landsmøte og jeg har hatt gleden av å samarbeide med en av tekstforfatterne, Knut Meiner i arbeidet med å få til en kompensasjonsordning for arrangement, messe og eventbransjen som følge av koronapandemien. I sangen hører vi Teigen synge,

Jeg tenker opp når jeg er nede for jeg er en Optimist.

For oss som jobber med å dele kunnskap via møteplasser for å styrke konkurransekraften til deltagerne på møteplassen er det selvfølgelig ekstra utfordrende i disse dager. Vår virksomhet er i praksis stengt ned som følge av koronarestriksjoner. Likevel velger jeg å være en Optimist. Og jeg kan fortsette med å sitere Teigen,

Jeg har en tro jeg har ett mål som jeg skal finne
Jeg har en kraft og det er viljen til å vinne
Det får meg opp når jeg er nede om og om og om igjen

For tar jeg utgangspunkt i vår misjon om å utvikle, markedsføre og arrangere møteplasser, som skal bidra til økt kunnskapsdeling og styrket konkurransekraft for våre deltagere så må jeg faktisk fokusere på hvilke målsettinger våre kunder og våre besøkende har for tiden etter Bygg Reis Deg 2021.

Når jeg gjør det begynner ord som; økt markedsandel, økt salg, økt produktivitet, økt effektivitet, reduserte antall ulykker, redusert CO2 avtrykk, reduserte kostnader, økt kvalitet, økt samspill, maskinlesbar vareinformasjon, mer bærekraftige produkter å surre oppe i hodet mitt. Og når de popper opp så tenker jeg på hvor viktig det blir at Bygg Reis Deg 2021 arrangeres. Jeg tenker på hvilken betydning vi har for at norsk byggenæring skal utvikle seg i positiv retning og hvor mange gode produktnyheter- og løsninger vi kan formidle gjennom vårt arrangement som de besøkende ikke må gå glipp av.

Så selv om det kan virke litt uvirkelig for øyeblikket velger jeg å være en Optimist å tenke at det skal vi få til. Så derfor til alle dere som sitter og vurderer hvordan dere skal ta vare på eksisterende kunder- eller lurer på hvordan dere skal nå ut til nye kunder – bestill utstillerplass på byggenæringens viktigste møteplass i dag. For 2022 kommer med nye krav til leverandører- og produsenter og da gjelder det å være godt forberedt og fremme i skoa.

Flere nyheter

Våre drømme forsider

Våre Byggstemmer har i sommer- og høst blitt intervjuet om fremtidsutsiktene for byggenæringen. I den anledning har vi spurt dem om hvilken drømmeforside hver enkelt

LES MER

Vi bruker cookies, også kalt informasjonskapsler, som hjelper oss med å gi deg en god opplevelse når du er på vårt nettsted. Dette gir oss statistikk om bruken av nettstedet og kan ikke spores tilbake til deg som enkeltperson. Du godkjenner bruken av cookies ved videre bruk av vårt nettsted. Les mer her.