VB07218.jpg

TIPS FOR Å LYKKES PÅ MESSE

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Her finner du Simen Staalnacke fra Moods of Norway sine beste tips om hvordan du kan lykkes på messe.

Et lite utdrag av Simen Staalnacke, Moods of Norway sitt inspirasjonsforedrag på Utstillerforum 2018

Hvorfor delta på messe

En gylden mulighet til å vise seg fram fra sin beste side

Ekstremt relevant publikum + kunder + samarbeidspartnere + presse

Hvordan skape oppmerksomhet

Selvgjort er velgjort – demo stand og en god plan

Bruk alle flatene og mulighetene

Alt bør henge sammen: Brand – Butikk – Personal – Stand og kommunikasjon

Bilde: Første butikk med elektriske låvedører fra Stryn

Standen & bedriften bør huskes for noe

Hvorfor gjør vi dette?

Kodak moment

Giveaways

Interaktivitet

Ice-breakers

Riktig bemanning 

Entusiasme og energi

Folk samler folk – Look Busy

Bruk standen og messeområdet til møter

Oppsøkende virksomhet på messen

Gå rundt – være positiv og gjenkjennelig

Bruk messen. Formelt vs. uformelt. Kan viske ut tradisjonelle møterom og kontorer

Kongefoto

Vær imøtekommende med alle. Du vet ikke hvem dine neste kunder kan være.

Få kundene til å bruke tid sammen med deg. Kunder vs. ambassadører.

Oppfølging av kunder

Ta bilde med dem på standen. Gi de et minne fra messen.

Ledelsen må være med på messen

Merkevaren frontes av ledelsen – da bør man være der det skjer

Vårt messeteam: Ledelsen – Selgere – Marketing

Messer er avgrenset areal og tid. Man må skinne hele tiden.

God planlegging. Samkjørt messeteam + timeplan.

Representasjon på kvelden vs. tidlig vakt

Ha en god plan for opp-rigg og ned-rigg

Flere nyheter

Vi bruker cookies, også kalt informasjonskapsler, som hjelper oss med å gi deg en god opplevelse når du er på vårt nettsted. Dette gir oss statistikk om bruken av nettstedet og kan ikke spores tilbake til deg som enkeltperson. Du godkjenner bruken av cookies ved videre bruk av vårt nettsted. Les mer her.