Gjør klart – kunden kommer

Vi i Bygg Reis Deg er opptatt av god kundeservice. Derfor jobber vi hver dag med å legge til rette for at både utstillere og besøkende skal få mest mulig igjen for sin deltagelse på Bygg Reis Deg 2019.

Nå som sommeren står for tur og mange skal begi seg ut i små eller store byggeprosjekter ønsker jeg å slå et slag for god norsk kundeservice. For hva er det egentlig?

Da jeg jobbet med salgstrening i varehandelen hadde vi alltid fokus på å bli best mulig kjent med kunden. Bry oss. Sørge for at vi forsto deres situasjon, behov og ønsket kundeopplevelse. Det var vår oppgave å sørge for at de lykkes med å realisere sine drømmer. Vi var verdiskaperne. Butikkene skulle være rene og pene og varene ryddig eksponert slik at både kunder og ansatte fant lett frem uten å bruke unødig tid. Vi var de effektive medarbeiderne som skapte bærekraftige team og utvikling.

Slik ønsker jeg at byggenæringen og de ulike aktørene også skal tenke. For hvem er den beste verdiskaperen og miljøarbeideren i norsk byggenæring om det ikke er håndverkeren, som har mulighet til å gi gode råd til private og offentlige utbyggere. Eller den butikkansatte som skal sørge for at forbrukerne får riktig kvalitet og har alt man trenger til rett tid.

Det er disse som skal sørge for at kunden får alternative løsninger av god kvalitet over tid fremfor de raske og billigste løsningene. Sørg for å jobbe raskt og ryddig slik at kunden opplever å få mest mulig bygg for pengene. For da vil du få flere fornøyde kunder både på kort og lang sikt. Så ønsker jeg deg en riktig god sommer og gleder meg til å ønske deg velkommen til Norges største og viktigste møteplass for byggenæringen 16-19 oktober. Gjør klart – kunden kommer!

Share this: