Fagtrapp på Bygg Reis Deg

Bygg Reis Deg har siden etableringen i 1954 vært en møteplass for alle som er involvert i en byggeprosess. Her møtes man for å stille ut sine varer og tjenester og vise frem sine ansatte for nye og eksisterende kunder. Vi har tatt en prat med Fagtrapp for å høre hvilke erfaringer de sitter igjen med etter mange år som utstiller og hvorfor de fremdeles velger å stille ut på Bygg Reis Deg.

Fagtrapp har deltatt som utstiller på Bygg Reis Deg annen hvert år, helt siden 1987. Vår opplevelse av Bygg Reis Deg er at dette er en arena hvor vi møter fagfolk, som vi kan dele kunnskaper og erfaringer med. Vi møter potensielle kunder eller større firmaer som er interesserte i våre produkter. Her kommer vi i direkte kontakt med snekkeren. Kort fortalt er dette en fin arena å skape gode kontakter på. Vi møter også privatpersoner, som har med tegninger på planlagt nybygg eller rehabilitering der de ønsker innspill fra oss og hvor bestillingen gjerne ligger 1-2 år frem i tid, forteller Ansgar Gaasø, daglig leder i Fagtrapp.

Hva er det som er så bra med akkurat Bygg Reis Deg?

Vi øker vår synlighet i markedet og får presentert utviklingen av våre produkter og etablerer en god kontaktflate. Vi får kjenne på temperaturen i bransjen. Bygg Reis Deg er en fin plass å innhente god energi og inspirasjon. Ved å dele erfaringer og kunnskap med de andre produsentene og leverandørene skapes en fin synergieffekt, sier Ansgar.

Hvilke målgrupper er det dere ser etter hos oss?

Vi ser etter både arkitekter og utbyggere, entreprenører og byggmestre. Egentlig de fleste innen proffmarkedet og selvfølgelig privatmarkedet, sier Linda Gaasø, strategisk rådgiver i Fagtrapp. Vi er jo en bedrift som tilbyr hele segmentet innenfor trapper i tre, innvendig, både til næringsbygg og privatbolig. Vi ønsker rett og slett å treffe en bred kundegruppe, og det gjør vi ved å tilby alt fra enkle basistrapper til eksklusive designtrapper, avslutter hun.

Hva får dere igjen for investeringen?

Den gode følelsen man gjennom kunnskapsdeling med andre, både norske og utenlandske produsenter. Vi får en del informasjon i hvordan de ser på markedet, konkurrenter o.l. Vi får mye igjen for å snakke med ledelse og representanter fra de ulike selskapene. Man får rett og slett et bedre bilde av konkurrenter og markedet, sier Ansgar.

Gjør dere noen aktiviteter i forkant for å promotere standen deres?

Vi kommer til å ha et sterkt fokus på markedsføring i forkant av messen. Spesielt på våre sosiale kanaler. Her vil vi også invitere private og proff-kunder, som planlegger nye boliger eller rehabilitering av eksisterende bolig, til å besøke oss under messen i oktober. Vi vil også benytte oss av Bygg Reis Deg sine sosiale kanaler som en ekstra markedsføring, sier Linda.

Til slutt ønsket vi å høre hva som er deres konkrete mål med deltagelsen?

Under Bygg Reis Deg 2019 vil vi ha et større fokus på digitaliseringens muligheter og dele tanker og erfaringer med våre industrikollegaer. Derfor er Digital Arena en ekstra spennende aktivitet for oss, ved at man får møte de virkelig gode fagfolkene og man får en ny arena å ta lærdom fra. Det kommer på toppen av de vanlige målene ved at man deler kunnskaper og erfaringer. Presentasjon av produkter og nærheten til kunder er veldig viktig for oss. Samlet sett er Bygg Reis Deg en fin arena for dette, sier Linda.

De siste årene har vi sett en klar trend hos våre kunder – de ser på trappen som et stadig viktigere møbel i hjemmet i stedet for at den er kun et bindeledd mellom etasjene. Det betyr at utformingen og designet på trappen skal passe inn med resten av interiøret, og i noen tilfeller vil trappen faktisk være et skikkelig smykke i hjemmet. Spesielt trapper med midtvange og glassrekkverk har vi troen på kommer til å øke enda mer i popularitet. Mange ønsker også bedre utnyttelse av arealet hjemme, derfor velger de trapper med oppbevaringsløsninger.

 

Foto: Jeanette Bækkevold

Instagram: https://www.instagram.com/fagtrapp_as/

Facebook: https://www.facebook.com/fagtrappAS/

 

Sitter du igjen med noen gode utstillerhistorier fra Bygg Reis Deg? Ta kontakt med salg@byggreisdeg.no for en videre prat.

Share this: